Dag 08. Ett ögonblick

Glömde lite att skriva igår. Men eftersom jag inte gått och lagt mig än så kanske det är okej... Hehe.

Ett ögonblick är ju skitsvårt att välja ut då det oftast är lättare att beskriva det med en bild och då de perfekta ögonblicken infinner sig så är det sällan man har en kamera till hands. Synd. Man borde alltid ha med ett kamera team. Hehe!

Men jag väljer att ögonblick som är del ur så mycket.



Det här är jag i stugan när jag skulle hämta vatten i en pöl på isen. När jag befinner mig där så är det inget annat som betyder någonting känns det som. Det finns ingen annanstans på jorden där jag kopplar av mer och bara finns. Jag har alltid fula kläder på mig, håret är alltid fett och det ligger alltid ett moln med rökdoft runt med. MEN jag älskar det.

Där mitt i skogen så kan jag bara vara och hitta igen mig själv i den stress jag har en tendes att dra på mig hela tiden. Nu lär det vara så att jag inte kommer kunna fara dit förrns till sommaren då jag befinner mig en bra bit därifrån men jag längtar redan. Det är så fridfullt.

Och för att förklara själva ögonblicket så var jag helt övertygad om att jag antingen skulle halka då stövlarna var 3 storlekar för stora och isen var i det halaste laget eller att jag helt enkelt skulle gå igenom och bli dyngsur. Jag var livrädd. Men det gick helt bra. Som tur är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0